Dassault Systèmes’in yeni çözümünün 3D foto yetenekleri sayesinde tüketiciler, tabletler, akıllı telefonlar ve dokunmatik ekranı olan sistemler gibi bir dizi interaktif görüntüleme cihazı kullanarak, bir mağazada ya da web üzerinde ürün seçimi ve yapılandırması yapabiliyor, ürünleri kişiselleştirebiliyor.
Dünyanın en büyük yazılım şirketlerinden biri olan 3DEXPERIENCE şirketi Dassault Systèmesi tüketici malları ve perakende sektörü için hazırladığı yeni endüstri çözümü “My Retail Theatre”ı pazara sundu. 3DEXPERIENCE platformunu temel alan “My Retail Theatre”, tüketim malları sektöründe çalışan şirketlere; interaktif ve yüksek kaliteli 3D görselleştirme yetenekleri kazandıracak. Perakendeciler bir yandan tüketici için seçenekleri artırırken diğer yandan büyük stok ihtiyacını azaltabilecek ve fiziksel mağazalarının büyüklüğünden bağımsız olarak geniş ürün yelpazesini eksiksiz bir şekilde sergileyebilecekler. Hızlı gelişen moda sektöründe tüketiciler, yeni ürünler ve yeni alışveriş deneyimleri bekliyor. Perakendeciler de marka sadakatini sağlamlaştırmak için tüketicilerle kişisel ilişkiler geliştirmek ve bu ilişkileri beslemek zorunda. Dünya çapında e-ticaret satışları giderek artarken, fiziksel perakende mağazaları tüketicilerle bağlantı kurmada hala önemli bir rol oynamakta. Bu da perakendecileri envanter yönetimi yapma, trend olan ürünler sunma ve kaliteli mağaza vitrinleri oluşturma konusunda rekabet avantajına sahip olma noktasında zorluklarla boğuşturuyor. Dassault Systèmes’in “My Retail Theatre” endüstri çözüm deneyimi, ürün geliştirme verilerini tüketiciye dönük kullanım için hem perakendeciler hem de tüketiciler için faydalı bir görsel deneyime dönüştürüyor. Sağladığı dijital süreklilik, tüm satış noktaları arasında tutarlı ve sorunsuz haberleşme için perakendecilerin ürün tasarımı aşamasında oluşturulan 3D master modelinin aynısı ile satış ve pazarlama varlıkları oluşturmalarını sağlıyor. 3DEXPERIENCE platformunun 3D foto gerçekçi yetenekleri sayesinde tüketiciler, tabletler, akıllı telefonlar ve dokunmatik ekranı olan sistemler gibi bir dizi interaktif görüntüleme cihazı kullanarak, bir mağazada ya da web üzerinde ürün seçimi ve yapılandırması yapabiliyor ve ürünleri kişiselleştirebiliyor. Ayakkabılar, takılar, saatler, deri ürünler ve diğer tüketim malları, tüketiciler tarafından interaktif olarak keşfedilebiliyor ve benzersiz renkler, malzemeler ve dokularla özelleştirilebiliyor. Ürün bileşenleri mevcut envantere göre görüntüleniyor ve teslimat gerçekçi teslim süreleri esas alınarak yapılabiliyor. Tam olarak yapılandırıldıktan sonra tüketiciler, ödeme yaparak alışverişi tamamlayabilir ve sipariş ettikleri ürünlerini sosyal medyada paylaşabiliyorlar. Fiziksel stoklarını bu 3 boyutlu foto gerçekçi dijital görüntülerle değiştirerek perakendeciler, stoklarını artırmadan veya mağaza vitrinlerinin kalitesinden ödün vermeden tüketicilerine genişletilmiş bir ürün çeşitliliği sunabiliyor. Buna ek olarak, perakendeciler tüketicilerin beğeni ve eğilimleri hakkında daha fazla fikir edinebilir ve tüketicilerin çevrimiçi alışveriş oranlarını artırabiliyor. Dassault Systèmes Tüketici Ürünleri ve Perakende Endüstrisi Başkan Yardımcısı Susan Olivier şunları söyledi: “My Retail Theatre endüstri çözüm deneyimi, dijital ‘görüntüleme kitaplarından’ ve kataloglardan e-ticaret mağazalarına ya da interaktif mağaza konseptlerine kadar uzanan tüm kanallar aracılığıyla üstün bir kişiselleştirilmiş satın alma deneyimi sunar; bu da tüketiciyi göz atma aşamasını geçmesi konusunda teşvik eder. Teknoloji ve özellikle konseptten tüketiciye 3 boyutlu tasarım verileri, alışveriş için tuğla ve harçtan oluşan geleneksel mağazaları geride bırakarak yeni yöntemlere ilham veriyor. Endüstri çözüm deneyimleri portföyümüz, ürün yenilikleri ve tüketici ortamı için gerekli dijital sürekliliği sağlıyor.”