Premiere Vision İstanbul, hedef ülkeler için çekim noktası oldu

Spread the love

09Tekstil ve moda sektörünün 1 numaralı global etkinliği Premiere Vision, İstanbul’daki 2. büyük randevusunda 163 firmayı zengin ürün çeşitleriyle bir araya getirirken, fuardaki ziyaretçi sayısı ise 7.136 rakamına ulaştı.

Dünya’nın en prestijli kumaş fuarlarından biri olarak kabul edilen Premiere Vision İstanbul Fuar’ı kapılarını 2’inci kez araladı. Hedef ülkelerden 1.117 yabancının ziyaret ettiği fuar, komşu ülkelerde yaşanan sorunlara rağmen hedef rakamlarının üzerinde bir performans gösterdi. Öte yandan, Premiere Vision’un dünya çapında gerçekleştirdiği organizasyonlar için yaratıcı isimlerle işbirliği yapma stratejisi doğrultusunda İstanbul’da Arzu Kaprol ile bir araya gelinirken, işbirliğinin ilk ürünü hostes kıyafetlerinin tasarlanması oldu. Fuarı ziyaret eden 7.136 ziyaretçiden 1.117’si, Doğu Avrupa ve Ortadoğu arasında yer alan ülkeleri temsil ettiler. 1.117 ziyaretçinin temsil ettiği ülkeler ağırlıklı olarak Bulgaristan, Romanya, Polonya, Yunanistan, Rusya ve İran’dan oluştu. Premiere Vision İstanbul, tekstil sektörünün 2 önemli birliği olan İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) tarafından destekleniyor.  11-13 Mart 2015 tarihlerinde CNR Expo’da gerçekleştirilen Premiere Vision İstanbul’da hem katılımcı hem de ziyaretçi sayısı açısından hedef rakamlar aşılmış oldu. Ziyaretçi kitlesi açısından da hedef bölgeler olarak belirlenen ülkelerde yaşanan sorunlara rağmen beklenilenin de üzerinde performans gösterildi.

FUARA İLGİ BU YIL İKİ KAT ARTTI

Fuarın açılışına katılan Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) Başkanı İbrahim Burkay, “Sektörün en büyük fuarının İstanbul’da konuşlanması çok önemli” dedi. UTİB katkıları ile 2’inci kez CNR Expo’da düzenlenen ve 11-13 Mart tarihleri arasında 150’den fazla marka ile ziyaretçileri buluşturulacak olan Premiere Vision İstanbul’da yer alan 25 Bursalı tekstil firması, fuara damgasını vurdu. Fuarın açılışına katılarak, Bursalı firmaları da tek tek ziyaret eden Başkan İbrahim Burkay, fuarın özellikle tekstil sektöründeki yenilikler açısından oldukça önemli olduğunu vurgulayarak, “Premiere Vision İstanbul, sektöründeki yenilikler açısından çok önemli bir fuar. Tüm dünya tarafından kabul gören bu fuarı CNR Grup’la yapmış olduğumuz işbirliği ile birlikte Türkiye’ye geçtiğimiz yıl getirdik. Bu yıl ikinci kez düzenleniyor ve salon kapasitesi 2 kat büyüdü. Dolayısıyla fuara olan ilgi de 2 kat arttı” şeklinde konuştu.

İHRACATA CİDDİ DESTEK

Fuara yurt dışından 150’den fazla markanın katılım sağladığını söyleyen Burkay, “Bu fuarın özelikle yeni coğrafyalara, pazarlara imkân tanıyan yapısı, yurt dışındaki yabancı firmaların da bu fuara olan ilgisini artırmaktadır” şeklinde konuştu. Fuara ilginin oldukça yoğun olduğuna işaret eden Burkay, “Bütün bunlar dünyanın genel olarak sıkıntıda olduğu bir dönemde tekstil sektöründeki ihracata çok ciddi katkılar yapacaktır. Umuyorum ki, PV İstanbul, geçtiğimiz yıl olduğu gibi bu yıl da tekstil sektöründeki ihracatımıza ciddi katkı sağlayacaktır” ifadelerini kullandı.

PV’NİN MERKEZİ İSTANBUL OLACAK

İstanbul’da açılan Premiere Vision Fuarı’nın Moskova’yı da bölgesel anlamda kapsadığının altını çizen Burkay, “Önümüzdeki dönem Moskova Fuar’ı da olmayacak. Tamamen merkez İstanbul olacak. Özellikle giyimlik kumaşlarda hem üretimde bir merkez, hem de sektörün en büyük fuarının İstanbul’da konuşlanması tekstil sektörü için çok önemli diye düşünüyorum” şeklinde konuştu. Önümüzdeki dönemde ABD ve Avrupa pazarlarının oldukça önem arz ettiğini vurgulayan Burkay, “İhracatımızın dolar bölgesindeki artışını sağlamak adına, buradaki ziyaretçi profilimizi de bu bölgelerden teşrif eden konuklarımızın oluşturması ciddi önem arz ediyor” diyen Burkay, firmaların burada yapacağı iş birlikler sayesinde dolar bölgesindeki doların kötü gidişini ihracatla durdurabileceklerini sözlerine ekledi.

HEDEFLER AŞILDI

Premiere Vision İstanbul katılımcılarından ve Türkiye’nin tekstil alanındaki en önemli isimleri arasında kabul edilen Akın Tekstil Genel Müdürü Esat Haksal, bu tespitin altını çizenlerden. “Komşu ülkelerdeki sorunların fuarı olumsuz yönde etkileyebileceğini düşünmüştük” diyen Haksal, “Ancak, öyle olmadı. Geçen yıl olduğu gibi bu yıl da çok sayıda ziyaretçi ile buluştuk” diye konuştu. Gömleklik kumaşlarda dünyanın en büyük üreticilerinden biri olarak kabul edilen Cotonificio Albini’nin yetkili isimlerinden Kıvanç Dündar ise Premiere Vision İstanbul”u “Fuar, tam bir başarı organizasyonu. Katılım ve ziyaretçi oranı çok iyi. Yüksek sınıf profillere hitap eden firmamız için eşdeğer ziyaretçilerle karşılaşmak mutluluk verici” sözleriyle nitelendirdi. Çatısı altında Ermenegildo Zegna’yı barındıran ve İtalya’nın en köklü, dünyanın en önemli kumaş üreticilerinden Vitale Barberis yetkilisi Franco Brovelli ise “Bu fuarda çok büyük firmalarla tanışma şansı yakaladık” dedi.

ARZU KAPROL, MARKA ELÇİSİ OLDU

Diğer yandan, Premiere Vision etkinliklerinin düzenlendiği New York, İstanbul, Sao Paola ve Paris’te başlattığı “marka elçiliği” kapsamında ülkenin kültürünü ve yaratıcı gücünü temsil eden sanatçılarla işbirliği yapması stratejisi doğrultusunda İstanbul’da moda tasarımcısı Arzu Kaprol imaj isim olarak seçildi. İşbirliğinin ilk ürünü, 11-13 Mart 2015 tarihlerinde CNR Expo’da gerçekleştirilen Premiere Vision İstanbul’da görev alan hosteslerin kıyafetlerinin Arzu Kaprol tarafından tasarlanması oldu.

Arzu Kaprol, Premiere Vision ile gerçekleştirdikleri işbirliğinin altını çizerek, “Premiere Vision, tekstil endüstrisi kreatifleri için her zaman muazzam bir kaynak oldu. Artık İstanbul’da da var olması, endüstri adına ilham verici” dedi.

Premiere Vision CEO’su Philippe Pasquet ise, tekstil ve moda sektörüne yönelik uluslararası fuarlar düzenleyen ve yaratıcılığın kalbinde yer alan bir organizasyon olarak tüm dünyadaki etkinliklerinde Premiere Vision ismini özel moda tasarımcı isimlerle bir araya getirme stratejisini benimsediklerine dikkat çekti. Pasquet, şöyle konuştu: “Uluslararası iletişim kampanyalarımız çerçevesinde dünya çapında düzenlediğimiz fuarların (New York, İstanbul, Sao Paolo, Paris) tanıtımında, ülkenin kültürünü ve yaratıcı gücünü temsil eden kimlikleri seçtik. Premiere Vision İstanbul fuarımızın imaj kampanyası için, Arzu Kaprol, tüm ekibin üzerinde hemfikir olduğu bir isim.”