Premiere Vision İstanbul’da hedefler aşıldı

Spread the love

Premiere-VisionDünyanın en önemli tekstil ve moda fuarı Premiere Vision, İstanbul’daki üçüncü edisyonunda bir kez daha moda severleri ve tekstildeki gelişmeleri merak edenleri bir araya getirdi. Premiere Vision İstanbul, düzenlendiği üçüncü sezonda, Ortadoğu ve Doğu Avrupa’nın tekstil ve moda sektörü profesyonellerinin ajandalarında «kaçırılmaması gereken» uluslararası etkinlik olarak yerini sağlamlaştırdı.

Premiere Vision İstanbul Kumaş fuarı 21-23 Ekim günlerinde İstanbul’da yapıldı. 3’üncüsü gerçekleştirilen dünyaca ünlü tekstil fuarı Premiere Vision’da 15 ülkeden 161 üretici firma yeni sezon ürünlerini tanıttı. Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği’nin (UTİB) desteğiyle düzenlenen ve tekstilde 2016’nın renklerini, trendlerini, modellerini ve aksesuarlarını sunan ‘Première Vision İstanbul’ fuarı beklentileri aştı. UTİB Başkan Yardımcısı Pınar Taşdelen Engin, “Alanında dünyanın en prestijli fuarlarından ‘Première Vision İstanbul’ sektörümüzün orta vadedeki 20 milyar dolarlık ihracat hedefine ulaşmasında bize katkı sağlayacak ve markalarımızın önünü açacak. Fuarın kısa zamanda 2 kattan fazla
büyüdüğünü söyleyebiliriz. Organizasyona ilgi ciddi şekilde arttı ve sektöre yön verir hale geldi ” dedi. CNR Expo’da gerçekleştirilen fuarda özellike yabancı ziyaretçi sayısında önemli bir artış yaşandı. Ekim 2014 tarihinde gerçekleştirilen ilk fuara göre uluslararası ziyaretçi sayısında yüzde 10’luk artış yaşanan Premiere Vision İstanbul’da 1.530’u uluslararası olmak üzere toplam 8.407 ziyaretçi ağırlandı. Ekim 2014’teki ilk edisyonu ile karşılaştırıldığında Premiere Vision İstanbul’u ziyaret eden sayısında yaşanan toplam artış ise yüzde 1,3 oldu. Ziyaretçilerin yüzde 18’lik bölümünü yabancıların oluşturduğu Premiere Vision İstanbul’da özellikle BDT ülkeleri, Ukrayna ve İran’dan gelen ziyaretçilerin yoğunluğu dikkat çekti.

YÜZDE 18’LİK YABANCI ZİYARETÇİ ORANIYLA ÇEKİM GÜCÜNÜ BİR KEZ DAHA KANITLADI
Yabancı ziyaretçilerin ilgisine dikkat çeken Premiere Vision Uluslararası Fuarlar Direktörü Guglielmo Olearo, bunu, Premiere Vision’un çekim gücünün bir kez daha kanıtlanması olarak yorumlayarak şunları söyledi : « Premiere Vision İstanbul, yüzde 18’lik yabancı ziyaretçi oranı ile pazardaki çekim gücünü bir kez daha kanıtladı. Hedef pazarlardaki lokal temsilcilerimiz, sektör temsilcileri ile her daim temas halindeler. Bu, fuarımızın başarısının en önemli yapı taşlarından biri ve bu çalışmaların meyvelerini her fuarda biraz daha fazla topluyoruz. Uluslararası ziyaretçilerimizin yüzde 24’ü BTD ülkeleri ve Ukrayna’dan, yüzde 11,5’i Yunanistan’dan, yüzde 10’u İran’dan geldi. Fuar katılımcılarımız, ziyaretçi profilinin kalite anlamında da oldukça yükseldiğinin sinyallerini verdi. Geçtiğimiz üç fuarda, Premiere Vision Istanbul, Orta Doğu ve Doğu Avrupa tekstil pazarlarının merkez üssü olduğunu bir kez daha kanıtladı.

15 FARKLI ÜLKE YENİ SEZON ÜRÜNLERİNİ SERGİLEDİ
Premiere Vision İstanbul’da, toplam 161 katılımcı, Sonbahar/Kış 2016-17 sezonu için geliştirdikleri ürünleri sergiledi. Premiere Vision İstanbul’un Türkiye’de düzenlendiği ilk tarih olan Ekim 2014 fuarına kıyasla sayıca yüzde 5’lik bir artış gösteren katılımcıların yüzde 69’u Türk ve yüzde 31’i 14 farklı ülkeden gelen uluslararası katılımcılardan oluşuyor. Fuarda temsil edilen ülkeler Almanya, Avusturya, Bulgaristan, Çin, Fas, Fransa, Hindistan, Hollanda (ilk katılım), İngiltere, İtalya, Litvanya, Pakistan, Portekiz ve Romanya oldu. Premiere Vision İ stanbul T .C. Ekonomi Bakanlığı başta olmak üzere Akdeniz Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (ATHİB), Ege İhracatçılar Birliği (EİB), İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) ve Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB) gibi Türkiye’nin önde gelen sektörel kuruluşları tarafından da desteklendi.Premiere-Vision1

İSTANBUL MODA PLATFORMU OLMA YOLUNDA
Premiere Vision İstanbul’un düzenlendiği ilk tarih olan 2014’ten bu yana yakaladığı başarıya dikkat çeken Premiere Vision CEO’su Philippe Pasquet, düşüncelerini şu sözlerle açıkladı: « Premiere Vision İstanbul’u düzenlemeye başladığımız Ekim 2014’den itibaren hedefimiz, bu fuarı, Türkiye, Ortadoğu ve Doğu Avrupa’nın moda platformu haline getirmekti. Bölgenin başlıca tekstil pazarlarına yakınlığı sayesinde, Premiere Vision İstanbul Bulgaristan, Romanya, Rusya, İran, Yunanistan ve Körfez ülkelerinden 7.500’e yakın seçkin ve kalifiye ziyaretçiyi
ağırladı. Fuarda sunulan ürün yelpazesinin çeşitliliği, Türk ve uluslararası katılımcıların homojen dağılımı, fuarın konumu ve elbette markamızın bilinirlik ve güvenilirliği, bu başarının temel öğeleri.

ARZU KAPROL İLE GELECEĞİN MODASI
Diğer yandan dünyadaki tüm Premiere Vision fuarlarında aynı anda başlatılan « Marka Elçiliği ve Kampanya Yüzü » programı doğrultusunda, Ekim 2015 fuarının marka elçisi olarak seçilen Arzu Kaprol, 21-23 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek fuarda çarpıcı bir koleksiyonla yer aldı. Bu sezon Premiere Vision İstanbul’da, Arzu Kaprol’ün, başdöndürücü bir hızda ve çekicilikte gelişen yeni teknolojiler ve bunların geleceğin modası üzerindeki etkilerine ithaf ettiği “Yaşamın Kaynağı” koleksiyonu, “Arzu Kaprol ile Geleceğin Modası” alanında, eşsiz ve orijnal bir sunumla yer aldı. Arzu Kaprol tarafından tasarlanan, mevsimsel hava ve ısı değişimlerine göre farklı özellikler gösteren, yüksek teknoloji ürünü “akıllı ceket” ziyaretçileri büyüledi. Premiere Vision İstanbul’da marka elçisi ve kampanya yüzü olarak yer almasını değerlendiren Arzu Kaprol, bu işbirliğini «Premiere Vision, ben ve diğer moda tasarımcıları için her zaman çok önemli bir ilham kaynağı oldu. Uzun yıllardır Premiere Vision’u ziyaret eden uluslararası bir moda tasarımcısı olarak, bu projenin bir parçası olmaktan dolayı gurur ve heyecan duyuyorum. Böyle bir işbirliği için seçilmiş ilk tasarımcı olmak gerçekten mutluluk verici » sözleriyle tanımlıyor.

KATILIMCILAR PREMIERE VISION İSTANBUL İÇİN NE DEDİ?
Premiere Vision İstanbul katılımcılarının yaptığı açıklamalar da fuarın başarılı ve verimli geçtiğine işaret ediyor. EMR Fermuar Dış Ticaret Müdürü Murat Özpehlivan, ilk kez katıldıkları Premiere Vision İstanbul’dan sonra hem Premiere Vision Paris’e hem de Premiere Vision İstanbul’un Mart 2016’daki edisyonuna katılma kararı aldıklarını belirterek şöyle konuştu : «Premiere Vision İstanbul, bir trend fuarı ve gerçekten çok başarılı. Çevre ülkelerde de çok doğru bir tanıtım yapılmış, doğru bir strateji uygulanmış. Bir sonraki sezona da katılacağız. » İstanbul’da düzenlenen tüm Premiere Vision fuarlarına katılan Litvanyalı firma 3T Transfer Technologies For Textile’in Proje Müdürü Arvydas Jurevicus ise, fuara üçüncü sezonunda da katılmalarını diğer fuarlardan memnuniyetlerinin bir sonucu olarak değerlendirerek, şu görüşleri dile getirdi : «Premiere Vision İstanbul’a ilk sezondan itibaren katılıyoruz. Yani, bu, üçüncü katılımımız. Fuardan memnunuz. İlk iki katılımımızdan aldığımız sonuçlar memnuniyet vericiydi. Fuara üçüncü sezonunda da katılmamız, bu memnuniyetin bir sonucu. Bizim açımızdan Bulgaristan, İran ve diğer ülkelerden gelen ziyaretçiler ve katılımcılarla tanışmak bir fırsat. Müşteri sayısı konusunda da oldukça memnunuz. Her zaman daha fazlası istenilir, ama biz şu andaki durumdan da memnuniyet duyuyoruz. Bir sonraki sezona da katılacağız.» Premiere Vision İstanbul’a düzenlendiği ilk sezondan itibaren katılan bir başka katılımcı Kimtex’in Genel Müdür Yardımcısı Tayfun Seyrek ise, görüşlerini, « İyi ve yoğun geçti. Mevcut müşterilerimizin ziyaretlerinden de potansiyel yeni müşterilerin ziyaretlerinden de oldukça memnunuz» sözleriyle dile getirdi.Premiere-Vision2

23-25 MART TARİHLERİ ARASINDAKİ FUAR, KAPILARINI YENİLİKLERE AÇACAK
Bir sonraki Premiere Vision İstanbul, 23-25 Mart 2016 tarihlerinde kapılarını pek çok yenilikle birlikte dördüncü kez açacak. Ürün yelpazesinin konfeksiyon üreticileriyle genişletilmesi bu yeniliklerden biri olacak. Guglielmo Olearo, Premiere Vision’un İstanbul’daki dördüncü edisyonunda gerçekleştirecekleri yenilikleri şu sözlerle ifade etti : «Mart 2016’dan itibaren, fuarın ürün yelpazesini, Türkiye, Fas ve diğer çevre ülkelerden gelen konfeksiyon üreticileri ile genişleteceğiz. Hedefimiz, ziyaretçilerimize anahtar teslim hizmet sunmak. Premiere Vision’un seçim kriterlerine uygun nitelikteki konfeksiyon üreticilerinin fuarda katılımcı olarak yer alacak olması, görüş aldığımız sektör profesyonelleri tarafından da son derece pozitif bir gelişme olarak nitelendirildi.» Tüm bu gelişmelere ek olarak, Premiere Vision İstanbul, tanıtım kampanyalarında «marka elçileri» ile işbirliklerine devam edecek. Ekim 2015’te Arzu Kaprol ile yapılan başarılı işbirliğinin ardından Mart 2016 Fuarı’nın marka elçisi dünyaca tanınan yetenekli moda tasarımcısı Bora Aksu olacak. Bora Aksu, bu işbirliğini «Premiere Vision İstanbul’un bir parçası olmak çok heyecan verici. Premiere Vision, biz moda tasarımcıları için, vizyonumuzu oluştururken kullandığımız en önemli araçları sunan eşsiz bir platform. Bu denli hayati öneme sahip bir etkinliğin marka elçisi olmak gurur verici» sözleriyle ifade ediyor.