Sanal fuar, dijital pazarlama

Spread the love

Covid – 19 salgını, uluslararası ticareti ve yerel ekonomileri ciddi ölçüde etkilemeyi sürdürüyor. Salgının ekonomik etkilerini en çok hissedenlerin başında ise, Türkiye ekonomisinde son derece önemli bir yere sahip olan KOBİ’ler geliyor. Son verilere göre Türkiye’deki işletmelerin yüzde 99,8’ini, istihdamın yüzde 73’ünü, ihracatın ise yüzde 55’ini KOBİ’ler oluşturuyor. KOBİ’nin ürettiği ürün ya da sunduğu hizmet ne kadar iyi olursa olsun, doğru hedef kitlelere ulaşmak için pazarlama kritik önem taşımaktadır. Yeni normal ile birlikte dünya dijital uygulamalara ve çalışma hayatına doğru hızlı bir şekilde yön değiştiriyor. KOBİ’ler pazarlamayı bir gider kalemi olarak görmemeli ve mevcut bütçelerinden pazarlama çalışmalarına mutlaka pay ayırmalıdırlar. Küresel ve yerel tüm veriler dijital pazarlama yapmayan şirketlerin rekabette geride kaldıklarını, pazar paylarını kaybettiklerini gösteriyor.

KYSD’nin ilk deneyimi

Tüm dünya için zorlu geçen bir dönem yaşıyoruz. Bu olağan üstü döneme ayak uydurmak için şirketler ve iş dünyası hızlı bir geçiş süreci yaşıyor. Sektör için bunlardan bir tanesi de KYSD’nin gerçekleştirdiği ilk sanal fuar. Daralan pazarların çözümü, pazar çeşitlendirmesinden geçmektedir. Bu zorlu koşulları aşabilmek adına KYSD, her yıl düzenlediği fuarı dijital ortama taşıma kararı aldı. KYSD tarafından bu yıl beşincisi düzenlenen tekstil aksesuarları fuarı, sektöre umut ışığı oldu. Pandemiden dolayı dijital platforma taşınan ve 17-19 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleşen fuar, sektöre öncülük etmesi açısından dikkat çekti. Fuarla birlikte trend alanı, seminerler ve defilerin olması ziyaretçilerin ilgisini daha da artırdı. Düzenlenen fuar, 3.960 yerel, 522 yabancı ziyaretçi ağırladı. Sanal fuarın özellikle yurtiçi ve yurtdışı pazarlarda iyi tanıtılması, fuarın başarısını etkilemiş. Yapmış olduğum araştırmalar sonucunda, fuara katılan ziyaretçilerin büyük bir çoğunluğu fuardan memnun. İlk defa düzenlenmesine rağmen büyük beğeni toplayan fuarı organize eden ve emeği geçen herkesi kutlamak gerek. Bununla birlikte ziyaretçilerin karşılaştıkları bazı sıkıntıların olduğunu da hatırlatmak gerekir. Umarım organize eden ekip ve KYSD, bir sonraki fuarda ziyaretçilerin yaşadığı sorunları çözüme kavuştururlar. Diğer önemli bir konu ise, fuarda hedef kitleye ulaşmanın yanında firmaların dijital altyapının hazırlanma sürecini tamamlamış olmaları. Firmalar, bir sonraki fuara daha hazır olarak katılabilecekler. Dijital fuarlarla birlikte, dijital pazarlamanın da etkin olduğu dönemlere doğru hızla ilerliyoruz. Sanal fuar ile tüm dünyayı pazar haline getirmek de mümkün. Fuar katılımcılarının görüş, değerlendirme ve yorumlarını detaylı bir şekilde dergimizden takip edebilirsiniz.

Sağlıklı günlerde görüşmek üzere…

 #sanalfuar#kysd#aksesuar#trend#yenivizyon#dijital