Ev tekstili ve dekorasyon sektörünün ihracatını artırmak amacıyla düzenlenen Home&Tex Fuarı’nda inovasyon rüzgarı esiyor.Etrafı aydınlatan kumaşlardan, klima etkisi oluşturan kumaşlara kadar pek çok inovatif kumaş fuarda yoğun ilgi görüyor.
CNR Holding, Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD) işbirliğinde, KOSGEB desteğinde düzenlenen Home&Tex – Ev Tekstili ve Dekorasyon Fuarı, CNR EXPO Yeşilköy’de gerçekleştirildi. Çok sayıda davetlinin katıldığı fuarın açılış töreni, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı (BTSO) İbrahim Burkay, CNR Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem, TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birli- ği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle ve CNR Holding CEO’su Cem Şenel’in katılımıyla yapıldı. Fuar kapsamında düzenlenen ‘Anadolu Efsaneleri Sergisi’ için tasarlanan inovatif kumaşlar ziyaretçiler tarafından yoğun ilgi gördü. Fuarda sergilenen etrafı aydınlatan kumaşlardan, klima etkisi oluşturan terletmeyen kumaşlara kadar pek çok fonksiyonel ürünler, sektörün inovasyonda geldiği konumu gözler önüne serdi. Home&Tex Fuarı’nın açılış töreninde konuşan BTSO Başkanı İbrahim Burkay, Türk ev tekstilinin özellikle tasarım, üretim, istikrarlı kusursuz servis ve moda oluşturmada takip edilen ve örnek gösterilen konuma yükseldiğini söyledi. Sektörün genel başarısında fuarların büyük payı olduğunu belirten Burkay, şöyle konuştu: “Home&Tex fuarına katılan firmaların yüzde 41’ini Bursalı firmalar oluşturuyor. Bu durumdan çok memnunuz. 41 kere maşallah demek istiyorum.” Sektörün dünya genelinde yüzde 5’lik bir pazar payına sahip olduğuna dikkat çeken Burkay, “2014 yılının ilk 10 aylık döneminde ev tekstil ihracatımız 2,7 milyar dolar oldu. Yılsonunda inşallah 3,2 milyar doların üzerine çıkacağız. Hedeflerimize giden yolda fuarlar bizim destekçimiz olacak” diye konuştu.
MEMLEKETİ MARKA OLMAYANIN KENDİSİ MARKA OLAMAZ
TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık, Home&Tex Fuarının bu yıl ikincisinin düzenlenmesine rağmen önemli bir başarı kaydettiğin belirterek, şöyle konuştu: “Fuarlarımızdaki başarılı gidişatlar sektöre önemli katkılar sağladığı gibi memleketimizin de markalaşmasını sağıyor. Memleketi marka olmayanın kendisi marka olamaz.” Küçükçalık ev tekstilini, mekan tekstili olarak ifade ederek, sektörle ilgili şu bilgileri verdi: “Mekan tekstilimiz 13 milyar dolar büyüklüğünde. Bu rakamın 5 milyar dolarını ihraç ediyoruz. Geriye kalan 8 milyar doları da iç ticaret hacmimizi oluşturuyor. Sektörümüze Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) gündemimize oturttuğu inovasyonu sektörümüze katarak, 1.5 dolar olan ihracat kilogram fiyatımızı tül ve dantelde 15 dolara, havlu da ise 10 dolara çıkardık.”
TEKSTİL İHRACATI RUSYA’YA RAĞMEN BÜYÜYOR
Uluslararası Home&Tex Fuarı’nda konuşan İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle, Rusya ve Ukrayna da yaşanan karışıklıktan dolayı, ihracatta ya- şanan yüzde 25’lik düşüşe rağmen sektörün büyümesine devam ettiğini söyledi. Fuar açılı- şında konuşan İTHİB Başkanı İsmail Gülle, tekstil ihracatının yüzde 10 artışla ülkenin genel ihracatının iki katı daha fazla artış gösterdiğine işaret ederek, “Rusya’ya olan ihracatımızda yüzde 25 düşüş olmasına rağmen sektör büyüme hızını artırıyor. Bu durumun nedeni sektörün bir araya gelerek başarılı fuarlar düzenlemesidir” şeklinde konuştu. İhracata dayalı büyümenin ön plana çıktığını belirten Gülle” Büyüme için ihracat şart, 2023 yılı hedeflerimiz için sadece tekstil sektöründe değil, başka sektörlerde de ihracatın artması gerekiyor. Bu fuarlar bizim ihracatımıza olumlu katkı yapacak. Hem inovasyon, hem de Ar-Ge konusunda fuarların yararlı olacağını dü- şünüyorum. Tekstil camiası olarak ta, hedeflerimize emin adımlarla yürüyoruz” dedi.
GÜN VE FLORASAN IŞIĞINI TOPLAYAN KUMAŞ
Anadolu Efsaneleri Sergisi’nde ‘Ay Tanrıçası’ diye adlandırılan etrafa ışık saçan kumaşlar, fosforlu ipliklerden üretiliyor. Kumaşlar gündüzleri etraftaki güneş ve florasan ışıklarını toplayarak, karanlık ortamları aydınlatıyor. Kumaşın tasarım cısı Esat Destanoğlu, kumaştan perde yaptıklarını söyleyerek, ürünün mekanları aydınlatması açısından oldukça fonksiyonel olduğunu belirtti.
KLİMA ETKİSİ OLUŞTURAN ISIRGAN İPLİĞİNDEN KUMAŞ
Sergi alanında ilgi çeken bir başka kumaşta ısırgan ipliğinden dokunmuş klima etkisi yaratan kumaşlar oldu. Yazın serin tutan, kışın ısıtan kumaşlar giyim sanayisine uyarlanmayı bekliyor. Kumaşın tasarımcısı Yasemin Özbey, “Isırgan ipliğinden oluşturulan kumaşlar giyim sanayisinde kullanılabilir. Bu kumaşlardan üretilen kıyafetler insan sağlığının dostu olacak” dedi. Yün ipliğinden üretilen 3 boyutlu kumaşlar da yüzeylerde hacimsel görüntülerin elde edilmesini sağlıyor. 3 boyutlu teknolojili kumaşların tasarımcısı Buket Pekel de, bu teknoloji sayesinde halı gibi yüzeylerde dikişsiz minder gibi görüntüler elde edilebileceğini söyledi. Fuar ve sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan Home&Tex Fuarı Komite Başkanı Ali Sami Aydın, fuarın Türkiye’de ilk kez uygulanan hazır stant uygulaması ile ezberleri bozduğunu söyleyerek, “Fuarlarda firmalar kendi stantlarını kendileri hazırladı. Bu fuarda TETSİAD ve CNR Holding iş- birliğinde 30 bin metrekare alanda hazır stant oluşturduk. Firmalarımızı büyük bir zahmetten kurtardık. Hazır stant uygulaması ile diğer sektörlere de örnek olduk” diye konuştu.
“KOLEKSİYONLAR ALMANYA’DAN ÖNCE TÜRKİYE’DE SERGİLENDİ”
Fuara özellikle yurt dışından yoğun katılım olduğuna dikkat çeken Ali Sami Aydın, şöyle konuştu: “Home&Tex’e Almanya, İtalya, İspanya, Kuveyt , Suudi Arabistan ve Amerika’dan çok sayıda profesyonel ziyaretçi geldi. Sektörü- müzde bu sezonda ev tekstili fuarı yoktu. Ev tekstilciler koleksiyonlarını ilk kez Almanya’da düzenlenen Heimtextil’de sergiliyordu. Bu fuar sayesinde ilk kez ürünlerimizi kendi vatanımızda ve Heimtextil’den önce sergileme fırsatı yakaladık. Bu durum sektörümüzü hareketlendirdi ve sektöre önemli bir sinerji kattı.”
SEKTÖR ÖNÜMÜZDEKİ YIL HOME&TEX’E SIĞMAYACAK
CNR Holding CEO’su Cem Şenel de CNR Holding olarak fuara olan ilgiden memnun olduklarını, 35 ziyaretçi hedeflerine adım adım yaklaştıklarını söyledi. Önümüzdeki yıl sektörün de ziyaretçilerin de Home&Tex Fuarı’na sığmayacağını ifade eden Şenel, “Ev tekstilcilerinin 2023 yılında hedefledikleri 10 milyar dolar ihracata Home&Tex’in katkısı büyük olacak” dedi.