Sentez Yazılım, dünyada Tekstil – Konfeksiyon, Perakende – Toptan Mağaza, Dış Ticaret, Yiyecek – İçecek, Restoran, Konuk Ağırlama sektörleri başta olmak üzere Otomotiv, Maden, Elektronik, Plastik, Sağlık, İnşaat, Aqua Park gibi farklı sektörlerde faaliyet gösteriyor. Sentez Yazılım kurulduğu 1992 yılından bu yana bilişim alanında %100 yerli sermaye ile faaliyet göstermektedir. Ulusal ve uluslar arası alanda gerçekleştirilen başarılı proje ve yüksek teknoloji çözümleri ile Sentez Yazılım güvenilir, konusunda uzman ve lider firma konumuna gelmiş bulunuyor. Sentez Yazılım sunmuş olduğu ERP çözümleri birçok sektörün gelişmesinde de önemli katkılar sağlamıştır. Gerek yurt içinde, gerekse yurt dışında farklı üretim sektörlerinde başarılı projelere imza atan Sentez Yazılım Genel Müdürü Bedri Dikici, tüm dünyayı etkisi altına alan ve güncelliğini koruyan Covid-19 ve sektörün durumu ile ilgili sorularımızı cevaplandırdı.
Covid-19 virüsün firmanıza ve sektöre etkileri neler olmuştur?
“Corona virüsün pandemi süreci iş akışımızın sürdürülmesi ve yapılacak olan görüşmelerimizi olumsuz yönde etkilemiştir. Sektörümüz gereği üretim yapan firmalar fazlasıyla etkilenmesi bizleri de olumsuz yönde etkiledi. Birebir görüşmeler yerini online bağlantılar ve görüşmelere bıraktı.”
Bütün dünyayı etkisi altına alan Covid-19 sürecinde devletin sunduğu destek paketlerini nasıl değerlendiriyorsunuz? Sektörel bazda önereceğiniz tedbirler var mı?
“Covid-19 sürecinde devletin sunduğu destek paketleri firmalara ulaşabilirse personel giderleri adına yeterli seviyededir. Fakat personel giderlerinin dışındaki giderlerinde desteklenmesi gerektiğine inanıyoruz. Üretim yapan firmaların personelleri arasında sosyal mesafenin çok olamaması sektörü gereği olumsuz bir durumdur bu yüzden firmalar en yakın zamanda Cavid-19 test ve Antikor testlerini firmalara fazlasıyla yapıp belirli periyotlarla tekrarlanabilir seviyede olması gerektiğine inanıyoruz.”
Corona sonrası Türkiye’de ve dünyada sektörü nasıl bir gelecek bekliyor. Öngörüleriniz nelerdir? Firma olarak nasıl bir yol haritası izleyeceksiniz?
“Sektörlerin geleceğinde çok ciddi değişimler olmayacaktır. Evden çalışma desteklenebilir ve bazı sektörlerde kalıcı kalabilir, bunun dışında her şeyin eskisi gibi devam edeceğine inanıyoruz.”
Bundan sonraki süreçte pazarlama ve tanıtım konusunda ne tür yenilik ve değişimler bekliyorsunuz? Koronavirüs hazır giyim şirketlerinin çalışma koşullarını nasıl etkiledi?
“Salgının hayatımıza girmesiyle satış ve pazarlama aktivitelerinde video konferans uygulamalarının kullanımını arttırdı. İş dünyasının sanal toplantılara yavaş yavaş adapte olabildiğini gözlemliyoruz. Bundan sonraki süreçte satış ve pazarlama aktiviteleri dijital ortama daha çok yönelecektir.”