Küresel ısınmayla birlikte kış aylarının mevsim normallerinin üzerinde sıcak geçmesi ve kuraklık, giyim sektörünü de etkiledi. Su kullanımının önemi artınca giyim sektörü de daha az ve zor kirlenen kumaşlara yöneldi.
Küresel ısınmayla birlikte gündeme gelen kuraklık, günümüzde giyim sektörü de dahil birçok alanı olumsuz etkiliyor. Hava sıcaklıklarının değişmesi, doğal dengeleri bozarken aynı zamanda giyim sektöründeki üreticiyi bu konuda yeni inovasyonlar bulmaya yöneltiyor. JFC Yönetim Kurulu Başkanı Fahri Çakır, bu küresel tehlikenin Türkiye’de giyim sektörü üzerindeki etkilerine ilişkin açıklamalarda bulundu. Fahri Çakır, küresel ısınmanın markaları zor kirlenen kumaşlar üretmeye sevk ettiğini belirterek “JFC olarak günümüzdeki küresel ısınmanın neden olduğu bu olumsuz şartlarla mücadele anlamında daha az su tüketimi için az kirlenen ve su kullanımına daha az neden olabilecek bir teknoloji alt yapısıyla uğraşıyoruz” ifadelerini kullandı.
“Kuraklık Yeni İnovasyonları Doğuruyor”
Küresel ısınmayı bertaraf edecek işler yaptıklarını ve üretimde az kirlenen teknoloji ürünü kumaşları devreye soktuklarını söyleyen Çakır, “Bir ürünü çok sık yıkamayı gerektirmeyecek kumaşlar üzerinde odaklanıyoruz. Kirlenmeyen kumaşlardan üretilecek tişörtler, gömlekler, pantolonlar artık gündemde. Neden? Çünkü, su kullanımını en asgariye indirmek gerekiyor. Biz koleksiyonlarımızda daha az kirlenen teknolojik kumaşları tercih ediyoruz” dedi. Bu ürünlerin fiyatlarının da çok yüksek olmadığını belirten Fahri Çakır, “Fiyatlar kabul edilebilir ve satın alınabilir seviyede” şeklinde konuştu.
“Algıların Savaşı Yaşanıyor”
“Kampanya demek algıları yakalayabilmek demek” diyen Fahri Çakır, “Şu anda algıların savaşı yaşanıyor. İnsanlar fiyat odaklı düşünüyor ve mutlaka fiyata, fırsata duyarlı oluyorlar” ifadelerini kullandı.
“Küresel Isınma Modayı Da Etkiledi”
Küresel ısınmayla birlikte kalın ürünler inceldiğini dile getiren Çakır, “İncelen ürünlerin ise çok uzun süre kullanılmadığı bir gerçek. Çünkü havalardaki bu değişim insanların giyim tercihlerini de etkiliyor. Havaların bir hafta sıcak, sonraki haftaysa soğuk olması da bunda bir etken. Dolayısıyla biz de üretici olarak hem kış sezonu hem de yaz sezonuna ait hafif baharlık ürünleri aynı reyonda tutuyoruz” diye konuştu.
“Yağışların Az Olması Bot Satışlarını Etkiledi”
Hava koşullarının belirsiz ve sürekli bir değişim içinde olmasıyla birlikte beklenen yağışların gerçekleşmemesinin ayakkabı satışları üzerinde de etkili olduğunu söyleyen Fahri Çakır, “Havalardaki bu değişimle beraber yağışların azalması bot şatışlarının azalmasında etkili oldu. İnsanlar, doğal olarak günlük giyebilecekleri rahat ayakkabıları tercih ediyorlar. Botlar ise ikinci planda kalıyor. Tabi yine küresel ısınmanın hava değerlerinde oluşturduğu bu büyük değişikliğin bu algıdaki etkisi büyük” dedi.
“Sigara Yasağı Bile Giyime Yansıdı”
Sigara yasağıyla birlikte insanların alışverişteki alım tercihlerinin değiştiğini ifade eden Çakır,”Sigara yasağıyla insanların alım tercihleri değişti. Hırkalar ve ince montlar, daha fazla satılır hale geldi. Çünkü insanlar bu havalarda giyebilecekleri rahat şeyler arıyorlar, kabanla oturamıyor mesela dışarıda. Yaz ayları ve bahar aylarında hırka ve mont gibi kıyafetler almaya yöneliyorlar” şeklinde konuştu.