Havaların soğumasıyla birlikte kışlık kıyafetler, gardıroplardaki yerini alırken, tüketiciler termal giysilere yöneldi. Yerli tekstil markası ise kış gelmeden termal giysilerde satış rekoru kırdığını açıklayarak 2024 hedeflerini paylaştı.
Tüketiciler, havaların soğumasıyla birlikte kışa hazırlanmak için termal giysilere yönelirken, araştırma şirketi Valuates Reports’un verilerine göre, 2023’e 559 milyon dolarla başlayan küresel kışlık termal iç giyim pazarının 2029’a kadar 2 kattan fazla aratarak 1,44 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Vücudu kuru, sıcak tutan ve ısıyı dengeleyen termal giysilerin tüketiciler için soğuk havalarda en konforlu seçimlerden biri olduğunu belirten Narkonteks Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tolga Narbay, giyim markaları Blackspace’in müşteri davranışlarından yola çıkarak termal giysilere talebin arttığını söyleyerek sektörün dinamiklerine ışık tuttu. Tolga Narbay, konuya dair şu açıklamada bulundu: “Kasım ayı satış oranlarımızdan hareketle, termal ürünlere ilginin arttığını kaydediyoruz. Bu ay, termal giysilerde tüm zamanların satış rekorunu kırdık. Önceki yıllarda %26,6 seviyesindeki satış seviyemizi %35 artırdık.”
“Başarımızın arkasında birçok kriter bulunuyor”
Narkonteks Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tolga Narbay, “Kusursuz uyum mottosu ile oluşturduğumuz markamızın kaliteli ve sağlıklı termal giysi satışlarını gün geçtikçe artırıyoruz. Bunun kaynağında ise birçok unsuru bir araya getirmemiz bulunuyor. Bileşenlerinin insan sağlığına zarar vermediğini belgeleyen OEKO-TEX® STANDARD 100 sertifikalı ürünlerimizle güvenilir hizmet veriyoruz. Ürünlerimiz doğrudan cilde temas ettiği için, malzemelerinden üretimdeki teknik detaylara kadar titizlikle seçerek tasarlıyoruz. İnsan sağlığını ve konforunu koruyan özellikleri önemsiyoruz” şeklinde konuştu.