Bilgi ve iletişim teknolojileri hayatları da pazarlamayı da derinden etkiliyor. Gelişmelere bigane kalanlar kaybedecek. İş dunyası CEO’nun Baş İşletme Sorumlusu olduğunu galiba oğrendi. Lakin CIO’larla (Baş Enformasyon Sorumlusu) ve CMO’larla (Baş Pazarlama Sorumlusu) henuz tam tanışamadı. Baş Pazarlama Teknolojisti gibi bir unvan, şayet piyasada tutarsa, bu CTO’lar, CMO’larla CIO’ların arasını bulup, firmaların guclerine guc katacaklar gibi gorunuyor. Bilgi ve iletişim teknolojisinin temeli internete, webe, mobile ve ağlara dayanıyor. Bu alanda dunyadaki gidişatı yakından takip eden uzman Kevin Kelly’ye gore, yaşadığımız teknolojik depremlerde henuz işin başındaymışız. Artcı depremler surup gidecekmiş. Diyor ki, Hayatımız ekran. Her yer ekran kaynıyor. Bu ekranlar gozumuzun onune, gerceklerin ustune serilmiş dijital perdeler haline geldi. Dunyayı bu ortulerin arkasından goruyoruz. Kaynağından ve kitaplardan değil, ekranlardan oğreniyoruz. Tek yonlu etkiler sonuyor. Etkileşmeyen hic bir şey iş yapmıyor. Etkileşme iki yonlu. Biz ekranlara bakarken, ekranlar da bizi izliyor. İki yonlu bir ayna sanki. Etkileştikce icerikler de yenileniyor, bizler de değişiyoruz. Paylaşmak bu dunyanın ana fiili oldu. Web ve internet paylaşmak uzerine kurulu. Her şeylerimiz paylaşılıyor. Dostlar, hatıralar, beklentiler, korkular, umitler, bilgiler, yatırımlar, işler, gorevler… Her şey paylaşılacak. Şeffaflık ve kişiselleşme daha da derinleşecek. Ne gecmiş ne gelecek, yalnızca akıp giden an var. Haberler, yazılar, bilgiler, goruntuler surekli akıyor. Akanların cokluğu, gecmişe bakmaya, geleceği tasarlamaya zaman bırakmıyor. Sahiplikten cok erişebilmek onemli oluyor. Her an her şeye her yerden erişebilir olmak, sahipliği ikinci plana atıyor. “Tam zamanında satınalma” sayesinde sahipliğin maliyeti erişimin faydasına donuşuyor. İnternet sanki buyuk bir fotokopi makinası. Artık kopyalayanlar değil, kopyalanabilir şeyler ve işler uretebilenler kazanıyor. Bu da boyle bir teknoloji yazısı oluyor…