İlki 2020 yılında gerçekleştirilen ve bölge tekstil sektörünün tek ihtisas fuarı olma unvanını taşıyan Çukurova Tekstil ve Hazır Giyim Fuarı’nın üçüncüsünün açılışı için son aşamaya gelindi. Fuar, kadın, erkek ve çocuk hazır giyiminden kumaşa, ham maddeden aksesuara kadar geniş ürün yelpazesi ile 1 Şubat 2023’de Tüyap Adana Fuar ve Kongre Merkezi’nde açılacak. 2022’de başarılı sonuçlar alınan fuarın ardından katılımcı firmalar, bu yıl da yurt içi ve yurt dışından davetli sektör profesyonelleri ile 4 gün boyunca ticari bağlantılar yapabilecek.
İlkinin düzenlendiği 2022 yılını 10 milyon dolar ihracat değeri ve yaklaşık 40 milyon dolarlık bağlantı ile kapatan bölge tekstil sektörünü, Çukurova 3. Hazır Giyim, Kumaş, Yan Sanayi ve Aksesuarları Fuarı heyecanı sardı. Çukurova Tekstil ve Hazır Giyim Fuarı’ndaki yerlerini hızla dolduran sektör profesyonelleri, bu fuarın bölge tekstilinin dünyaya açılmasında önemli katkı sağlayacağına inandıklarını ifade ettiler. Fuarın hazırlıklarını tamamlayan Tüyap Adana Fuarcılık A.Ş. ve Hazır Giyim Komitesi, bölgede önemli bir potansiyele sahip olan sektörün Çukurova 3. Hazır Giyim, Kumaş, Yan Sanayi ve Aksesuarları Fuarı ile pozitif ivme kazanacağına inanıyor.
Günden güne yükselen bir sektör
Ekonominin lokomotif sektörlerinden biri olan tekstilin rakamsal verileri de Adana’daki potansiyeli gözler önüne seriyor. Son 10 yılda hazır giyim ihracatındaki payını yüzde 3 bandında tutmayı başaran Türk hazır giyim sektöründe 35 binin üzerinde firma faaliyet gösteriyor ve söz konusu sektör yaklaşık 17 bin kişiye istihdam sağlanıyor. Özellikle sektörde faaliyet gösteren ithalatçılar son yıllarda Asya coğrafyasından lojistik ve yüksek maliyetlerden dolayı vazgeçmeye başladı, bu durum da fiyat ve performans açısından dengeli ve iyi kaliteli üreticilerin bulunduğu ülkemiz coğrafyasını ön plana çıkardı. Günden güne yükselen hazır giyim ve tekstil sektörü Adana’da bölgenin en önemli buluşmasına imza atacak.
Fuara yurt dışından ve yurt içinden alım heyeti ilgisi
Tüyap’ın geliştirdiği dijital çözümlerin yanı sıra konvansiyonel yöntemler de kullanılarak B2B hazırlıkları tamamlanan fuara, yurt dışında faaliyet gösteren ticaret müşavirlikleri aracılığıyla Türk Cumhuriyetleri, Avrupa, Kuzey Afrika ve Orta Doğu ülkeleri başta olmak üzere toplam 30 ülkeden 200 kişilik alım heyeti ile yurt içinden zincir mağaza yetkilileri ve e-ticaret firmaları davet edildi. Fuarda ikili görüşmelerle kurulacak iş bağlantılarının sektörün ihracat rakamlarına önemli katkı sunması bekleniyor.