Tekstilin en büyük buluşmasında stratejik adımlar

Spread the love

06Dünyanın en önemli tekstil fuarı Premiere Vision Pluriel, yeni marka politikasının sonucunda Premiere Vision Paris olarak anılmaya başlayacak.

 

Dünyanın en önemli tekstil fuarı “Premiere Vision Pluriel” 2015’e çarpıcı yeniliklerle girdi. Dünyanın moda merkezi Fransa Paris’te her sezon Şubat ve Eylül aylarında olmak üzere 2 defa düzenlenerek, tekstil sektörünü tüm yapı taşlarındaki önemli oyuncuları bir araya getiren fuar, bu yıl 10-12 Şubat tarihleri arasındaki ilk organizasyonla birlikte “Premiere Vision Paris” ismiyle anılmaya başlayacak. Fuarın Paris’teki adresi Villepinte’teki Parc des Expositions olacak. Aslında, marka politikasında gerçekleştirilen bu değişikliğin ilk adımı Eylül 2014 tarihinde gerçekleştirilen Premiere Vision Pluriel sırasında atılmıştı. Fuar sırasında stratejik bir kararla 6 fuarın isimleri değiştirilerek tamamen entegre edilerek Premiere Vision çatısı altında toplanmıştı. Bu doğrultuda daha önce iplik ve elyaf alanında “Expofil” ismiyle organize edilen fuar “Premiere Vision Yarns” olarak yapılandırılırken, kumaş alanında “Premiere Vision” ismiyle organize edilen fuarın ismi “Premiere Vision Fabrics” olarak belirlendi. Deri ve kürk fuarı “Cuir a Paris”in ismi “Premiere Vision Leather” diye değiştirilirken, tekstil desenleri fuarı “Indigo”nun yeni ismi “Premiere Vision Designs” oldu. Tekstil aksesuarları ve yan sanayii fuarı olarak organize edilen “Modamont” “Premiere Vision Accessories” ismiyle yapılandırılırken, konfeksiyon üretimi alanında “ZOOM” ismiyle gerçekleştirilen fuarın yeni ismi Premiere Vision Manufacturing oldu.

 

GİDEN GERİ DÖNÜYOR

Premiere Vision, başvuru yapan firmaların, belirlenmiş kriterlere sahip olmaları halinde kabul edilebilecekleri uluslararası bir fuar. Başvuru yapan firmalar yaratıcılık, ustalık, hizmet kalitesi ve mali açıdan güvenilirlik açısından belirlenmiş kriterlerle değerlendirilerek fuara kabul ediliyorlar. 10-12 Şubat 2015 tarihleri arasında gerçekleştirilecek fuara katılabilecek yeni firmalar her sezon olduğu gibi bu sezon da sektör profesyonellerin yer aldığı bir komite tarafından bu kriterler doğrultusunda değerlendirildi. Değerlendirmeler sonucunda Premiere Vision Paris’e kabul edilen firma sayısı son istatistiklere göre 1.793 olarak belirlendi. Şubat 2014’teki fuara katılan firma sayısı ise 1.773 olarak gerçekleşmişti. 2015’in ilk Premiere Vision’unda rakamsal açıdan çarpıcı gelişmeler de söz konusu. Bunlardan ilki, Premiere Vision’a katılımına birkaç sezon ara veren 32 firmanın fuara geri dönmüş olması. Bu durum, ticari faaliyetlerini geliştirmek ve uluslararası çapta tanınırlığını arttırmak isteyen firmalar için Premiere Vision Paris’in temel rolünün bir kanıtı olarak nitelendiriliyor. Belirlenen yeni kriterlere uyumlu  bulunarak Premiere Vision Paris’e kabul edilen yeni firma sayısı ise 127. Yeni firmaların tümü, dünya moda endüstrisinin lider ülkelerinden. Şubat 2014’te fuara yeni katılan firma sayısı ise 101 olmuştu.