Konfeksiyonun endüstrileşmesi ve herkes tarafından satın alınabilir hale gelmesi ile birlikte giyim, bir örtünme ihtiyacından çok insanların kendini ifade etme şekli, tarzı haline geldi.
Bu gerçekten yola çıkarak, eskiden bir marka, herkes için üretim yaparken, son yıllarda her marka tüketicinin alım gücü, sosyal seviyesi veya hobileri gibi kriterlere göre giyim tasarlamaya ve bu alanlarda uzmanlaşmaya başladı. Bir örnek vermek gerekirse, aynı gruba ait olmasına rağmen Zara ve Massimo Dutti mağazalarında farklı gelir gruplarına hitap ediyor. Keza Pull & Bear ve Uterque farklı yaş gruplarına, Bershka ve Stradivarius ile farklı beğenilere hitap ediyor.
Bütün bu markaların kesişen müşterileri olmakla birlikte hitap ettikleri kesim birbirinden tamamıyla farklılık gösteriyor. Yani herkesin tarzına uygun giysi üretmeye çalışıyorlar.
Tarzınız var, pekiyi. Dünya üstünde yaşayan yedi milyar insandan biri olarak tarzınıza uygun markaları, bedeninize uygun modelleri de buldunuz; ala!..
Diyelim ki bir gömlek aldınız; gömleğinizin yakası üç beş yıkamadan sonra sağa sola dönmeye başladı mı? Kol evlerinde, dikiş yerlerinde potluklar oluşmaya başladı mı? Ütüledikten sonra parlamalar kaçıncı yıkamadan sonra oluştu?
Ya ceketiniz? Sahi ceketinizin ağırlığını hiç düşündünüz mü? Sırtınızda yük taşıdığınız, bir üniforma giymiş hissine hiç kapıldınız mı? Ceketiniz kuru temizleme sonrasında veya yağmura maruz kaldığınızda neden kokuyor? Ceketiniz kuru temizlenebiliyor ama neden yıkanamıyor? Ya son zamanların modası her yöne esneyen “süper stretch” denim pantalonunuz? Kemer takmazsanız belinizden neden düşüyor? Bunları hiç düşündünüz mü?
Bilmelisiniz ki bütün bu ihmalleri doğru “ tela “ kullanarak çözmek mümkün. Artık ”müşteriden hiç şikayet gelmedi” bahanesine sığınarak zaman tüketen üreticilerin miadı doluyor. Her şeyin kişiye özel hale getirildiği bir dünyada böylesine basit ihmallere önem veren markaların ve üreticilerin öne çıktığı günleri çok yakında göreceğiz. Detayları ihmal edenler artık tarzınıza zarar vermeye devam edemeyecekler.
Önümüzdeki sayıda bu ihmalleri teker teker gözden geçireceğiz.
Müşteri şikayet etmeden bir şey yapmak gereği duyan üreticilerin sayısının artması dileği ve saygılarımla…