Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği, Türk ev tekstili firmalarının ihracatta hız kesmemesi için hızlı refleks geliştirmeye devam ediyor. TETSİAD’ın yakın vadeli planlarında, Ur-Ge çalışmalarıyla Türk firmalarını Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Japonya ve Güney Kore’ye ihracata teşvik etmek yer alıyor.
İhracattaki genel yavaşlama eğiliminden olumsuz etkilenmemek adına yeni hedeflerle dinamik tepkiler veren TETSİAD, bu amaçla yakın vadeli planlarına, Ur-Ge çalışmaları ile ev tekstili şirketlerinin ihracat rotasını geliştirmeyi ekledi. Türk ev tekstili şirketlerinin uluslararası pazarlarda rekabet gücünü artırmak için hedefler belirleyen Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği, ihracatın hız kesmemesi adına, Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi (Ur-Ge) kapsamında gerçekleştirdiği çalışmalar ile sektörün özellikle Amerika Birleşik Devletleri, Kanada, Japonya ve Güney Kore’deki pazar payını artırmasına çalışacak.
TETSİAD öncülüğünde bir araya gelen ve ev tekstili sektörünün önde gelen 17 firmasının katılımı ile oluşturulan Ur-Ge Grubu, yeni pazar hedeflerini içeren çeşitli ortaklaşa çalışmalar gerçekleştirerek ihracatın artışına katkıda bulunmayı hedefliyor.
Türk Havlusu ABD’ye Geri Döndü
TETSİAD’dan yapılan açıklamada, güncel ihracat rakamları baz alındığında özellikle ABD’ye yapılan ev tekstili ihracatının önemli yükselişine dikkat çekilirken, bu alandaki rakamlara da yer veriliyor. Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği’nin verilerine göre 2014 yılında bir önceki yıla göre Türkiye’nin ABD’ye olan ev tekstili ihracatı yüzde 10 arttı. Ürün çeşidi olarak havlunun büyük yükselişte olduğu, artan ihracatıyla Amerika Birleşik Devletleri’ne gerçekleştirilen ev tekstili sektörü toplam 270 milyon Dolar seviyesine ulaştı. Sadece bu rakamlar bile TETSİAD’ın öncelikli odaklanılması gereken pazarlar hedefini destekliyor.