İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği’nin (İTHİB) İstanbul Ticaret Odası (İTO) iş birliği ile küresel alıcılarla sektörü buluşturan Texhibition İstanbul Kumaş ve Tekstil Aksesuarları Fuarı; İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşti. İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, fuarın çok başarılı bir şekilde tamamlandığını ve 21-23 Eylül tarihlerinde fuarın ikincisini gerçekleştirmeyi hedeflediklerini aktardı.
2022 yılına 15 milyar dolar ihracat hedefiyle başlayan tekstil sektörü Texhibition İstanbul Kumaş ve Tekstil Aksesuarları Fuarı’nda küresel alıcılarla buluştu. 5 bin m² alan üzerinde gerçekleşen ve 63 ülkeden 11.211 kişinin ziyaret ettiği fuarda, sürdürülebilirlik ve tasarım konusunda alanında uzman kişilerle seminerler de düzenlendi.
Tekstil sektörü sürdürülebilirlik konusunda oldukça bilinçli
Açılışta konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Rıza Tuna Turagay, “Türkiye’miz hem coğrafi özellikleri açısından hem insanıyla hem çalışanıyla hem de üreteniyle çok büyük potansiyellere sahip. Yüzde 11 büyüme göstererek dünyanın en fazla büyüyen ülkeleri arasında yer aldık. İhracatımızı ise 2021 yılında 225,4 milyar dolarla kapatarak 32,90 artış sağladık. Bunun arkasında ise siz ihracatçılarımız yer alıyor. Tekstil ve hammaddeleri sektörümüzde dünya içerisindeki ihracat payımızı yüzde 3,1’e çıkararak 5.sıraya ulaştık. Gideceğimiz daha çok yol var. 15.7 milyar dolarlık yatırım teşvikleriyle bağlanmış yatırımlar var. Bu fuar İstanbul’un bir moda merkezi olabilmesi için çok önemli bir adım. Fuar alanımız Türkiye’mizi tanıtmak için çok önemli fırsatlar sunuyor. Tasarımımızı, modamızı, markamızı bir şekilde daha iyi tanıtmamız gerekiyor. İnşallah önümüzdeki yıllarda 20 milyar dolarları da göreceğiz. Tekstil hammaddeleri ve konfeksiyon sektörümüz sürdürülebilirlik konusunda oldukça bilinçli” dedi.
İhracat üst lige taşındı
TİM Başkanı İsmail Gülle ise şunları aktardı: “Tekstil sektörümüz, Avrupa Birliği mutabakatı ile uyumu en hızlı şekilde yakalayan, sürekli gelişen ve beslendiği alt sektörleri de güçlendiren, rekabet gücümüzün yüksek olduğu, istihdam deposu bir sektörümüz. Küresel tedarik zincirlerinde çok önemli bir dönüşüm süreci yaşadık ve yaşamaya devam ediyoruz. Bu dönüşüm sürecini ihracatçılarımız iyi değerlendirerek, ülkemize yönelen ekstra talebe anında cevap vererek ihracat hanemize mevcut rakamın üzerine 23 milyar dolar artı değer kattı” dedi. Fuarla ilgili görüşlerini de aktaran Gülle, “Katma değerli ihracat hedeflerimiz doğrultusunda Texhibition İstanbul Fuarı, oluşturduğu ekosistemle son derece önemli. Tedarik zincirlerinde yaşanan dönüşüm süreci, ihracatımızı en üst lige taşıdı. Şimdi, bu ligde kalıcı olmak adına markalı, katma değerli, inovatif ürünlerimizle, bu ürünleri sunacağımız dünyanın dört bir köşesinden alıcılarla buluşacağımız fuarlarımızla marka olmalıyız” dedi.
Dünyanın en büyük tekstil fuarlarından biri olacak
Fuarla ilgili değerlendirmelerde bulunan İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, “Sektörümüze büyük katkı sunma hedefiyle düzenlediğimiz fuarımızda hedeflediğimiz rakamlara ulaştık. 84 gün gibi çok kısa bir süre içerisinde hayata geçirdiğimiz fuarda sektörümüz firmalarını birçok dünya devletinden alıcılılarla buluşturduk. Bu başarıya ulaşmamızda emeği geçen tüm sektör temsilcilerine ve paydaşlarımıza teşekkür ediyorum. Tekstil sektörünün uzun zamandır beklediği ilk yerli ve milli fuarı olan Texhibition, ülkemize yakışır bir fuar oldu. Fuara katılan firmalarımızdan fuarımıza ilişkin oldukça olumlu geri dönüşler aldık. Bu çerçevede 21 – 23 Eylül 2022 tarihlerinde ikincisini gerçekleştireceğimiz fuarımızı en az iki kat büyüteceğiz. Gelecek yıllarda fuarımızın dünyanın en büyük tekstil fuarlarından biri olmasını hedefliyoruz” dedi. Sektörün ihracat rakamlarını da değerlendiren Ahmet Öksüz şunları aktardı: “Sektör olarak geçtiğimiz yıl 12,9 milyar dolar değerinde ihracat gerçekleştirdik ve bu dönemde 200 ülkeye ihracat gerçekleştirdik. 2022 yılında ise hedefimiz 15 milyar dolar ihracatla küresel ticaretteki payımızı daha da artırmak.”
Tekstil sektörünün ilk yerli ve milli fuarı
Fuarı değerlendiren İTO Başkanı Şekib Avdagiç, “İTHİB ile oluşturduğumuz sinerji sayesinde İstanbul’un “ilk yerli ve milli kumaş ve tekstil aksesuarları” fuarının açılışını yapıyoruz. Üyelerimizin, yabancı alıcı firmaların ve paydaşlarımızın çok değerli katkılarıyla ve özverisiyle yaptığımız bu fuara savaşa rağmen 250 firmanın katılımı da bunun önemli bir göstergesidir. “İkame yeteneği” en gelişkin sektörlerimizin başında gelen tekstil sektörümüz, mevcut zorlukları aşmada da, yeni pazarlar oluşturmada da güçlü bir performans sergileyecektir. Fuarımız her geçen yıl daha da büyüyerek, yeni trendlerinin belirlendiği, üreticiler ile dünyanın önde gelen markaları ve büyük perakendecilerinin bir araya geldiği, nitelikli Türk ürünlerinin yeni ihracat bağlantılarına kavuştuğu bir platform olacaktır” dedi.
Influx of visitors to the Texhibition Fair
Texhibition-Istanbul Fabric and Textile Accessories Fair, which brings together global buyers and the sector, with the cooperation of Istanbul Textile and Raw Materials Exporters’ Association (ITHIB) and Istanbul Chamber of Commerce (ITO), was held at the Istanbul Expo Center. İTHİB President Ahmet Öksüz stated that the fair ended very successfully and that they aim to hold the second fair on 21-23 September.
The textile sector, which started 2022 with an export target of 15 billion dollars, met with global buyers at Texhibition Istanbul Fabric and Textile Accessories Fair. At the fair, which took place on an area of 5 thousand m² and was visited by 11,211 people from 63 countries, the seminars were held with experts in the field of sustainability and design.
The textile industry is very conscious of sustainability
Deputy Minister of Trade Rıza Tuna Turagay speaking at the opening said “Turkey has great potential in terms of its geographical features, people, employees and producers. We became one of the world’s fastest growing countries with a growth of 11 percent. We achieved an increase of 32.90% by closing our exports with 225.4 billion dollars in 2021. You, our exporters are behind this. In our textile and raw materials sector, we have reached the 5th place by increasing our export share in the world to 3.1 percent. We still have a long way to go. There are investments tied with investment incentives of $15.7 billion. This fair is a very important step for Istanbul to become a fashion center. Our fair area is offering very important opportunities to promote our Turkey. We need to better promote our design, our fashion, our brand somehow. Hopefully, we will see 20 billion dollars in the coming years. Our textile raw materials and apparel sector are very conscious of sustainability.”
Export moved to the top league
TİM President İsmail Gülle said as follow: “Our textile industry is a sector that is able to achieve compliance with the European Union agreement in the fastest way, develops continuously and strengthens the sub-sectors it is based on, has a high competitive power, and is a warehouse of employment. We have experienced and continue to experience a very important transformation process in global supply chains. Our exporters made good use of this transformation process and immediately responded to the extra demand for our country, adding 23 billion dollars of added value to our export household over the current figure.” Gülle expressing his views on the fair said “In line with our value-added export targets, Texhibition Istanbul Fair is extremely important with the ecosystem it has made. The transformation process experienced in supply chains has carried our exports to the top league. Now, in order to be permanent in this league, we must become a brand with our branded, value-added, innovative products and fairs where we will meet with buyers from all over the world, where we will present these products.”
It will be one of the largest textile fairs in the world
İTHİB President Ahmet Öksüz, making evaluations about the fair, said “We reached the numbers we aimed at in our fair, which we organized with the aim of making a great contribution to our sector. We brought the companies of our sector together with buyers from many countries of the world at the fair, which we realized in a very short time like 84 days. I would like to thank all sector representatives and stakeholders who contributed to this success. Texhibition, the first domestic and national fair that the textile sector has been waiting for a long time, was a fair worthy of our country. We received very positive feedback about our fair from our participating companies. In this context, we will at least double our fair, which will be held for the second time on September 21 – 23, 2022. We aim to make our fair one of the largest textile fairs in the world in the coming years. Ahmet Öksüz also evaluated the export figures of the sector, said “As the sector, we exported 12.9 billion dollars worth of exports last year and we exported to 200 countries in this period. In 2022, our target is to increase our share in global trade with 15 billion dollars of exports.”
The first domestic and national fair of the textile sector
İTO President Şekib Avdagiç evaluating the fair, said “Thanks to the synergy we have made with İTHİB, we are opening the ‘first domestic and national fabric and textile accessories’ fair of Istanbul. Despite the war, the participation of 250 companies in this fair, which we held with the invaluable contributions and devotion of our members, foreign buyer companies and stakeholders, is an important indicator of this. Our textile sector, which is one of our sectors with the most developed ‘substitution ability’, will show a strong performance in overcoming the current difficulties and creating new markets. Our fair will grow every year and become a platform where new trends are determined, manufacturers and the world’s leading brands and big retailers come together, and qualified Turkish products will have new export connections.”
#texhibition #fuar #konfeksiyon #aksesuar #kumaş #ziyaretçi #tekstil #etkinlik #üretim #ihracat #moda #trend #tasarım