Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İşadamları Derneği (TETSİAD), Avrupa Birliği (AB) pazarında Türkiye’nin payını artırmak ve sektörün ihracat hızını kesmemek için rotasını yeni pazarlara çeviriyor. Türk ev tekstili sektörünün yüzde 98’ini tek çatı altında toplayan TETSİAD, dış pazar hacminin büyümesi için Uzakdoğu, Afrika ve Güney Amerika ülkeleri gibi yeni ve sıcak pazarlara yöneliyor.
Türk ev tekstili yeni yol haritasını çizdi. TETSİAD, Türkiye ekonomisi için tehdit oluşturan cari açık sorununa da çatısı altındaki markalarla katkı sağlamayı amaçlarken, ihracatta hız kesmemek için yeni yol haritasını, katma değeri yüksek ürünlerle öne çıkmak ve bölgesel krizlerin büyümesi karşısında ihracatı AB ülkelerinden yeni pazarlara çeviriyor. İhracatının yaklaşık yüzde 50’sini Avrupa’ya yapan ve her yıl yüzde 12 – 13 oranında ihracat artışı sağlayan Türk ev tekstili, yeni Pazar girişimleriyle küresel piyasalardaki rekabetini sürdürüyor. Dünyada ev tekstili alanında önemli bir güce sahip olan Türkiye, küresel piyasalardaki rekabetini alışılagelmişin aksine, fiyatla değil, ürünün üzerine eklediği katma değer ile yapıyor. Sektörün büyümesi için yurt içi ve yurt dışı birçok organizasyon ile ihracat ayağını güçlendirmeyi hedefleyen TETSİAD üyesi firmalar, yapılan tanıtımlarla iç pazarın da büyümesini sağlıyor. TETSİAD ve çatısı altında bulunan ev tekstili firmalarının dış pazarın genişlemesi amacıyla tespit ettikleri yeni hedef ülkeler arasında Japonya, Çin, Meksika, Şili, Brezilya, Tanzanya, Etiyopya, Nijerya, Gana, Angola, Güney Afrika yer alıyor.
YENİ PAZARLAR TÜRKİYE’YE YENİ BAŞARILAR KAZANDIRACAK
Komşu ülkelerde yaşanan siyasi belirsizliklerin sektör bileşenlerine olumsuz etkilerini azaltmak için yeni pazarlara açılmanın öneminin altını çizen TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık: “Türkiye Ev Tekstili global ticaretteki yerini her geçen gün güçlendirirken, bir yandan da Avrupa Birliği’nin (AB) en büyük tedarikçisi konumuna geldiği ev tekstilinde dünya trendlerini belirliyor. Dünyanın dördüncü, AB’nin ise en büyük ev tekstili tedarikçisi olan Türkiye, bu alanda dünya liderlerinden biri ve kalitesiyle marka olmaya doğru hızla ilerliyor. İç pazar tabii ki sektörümüz için çok önemli, ancak sektörümüzün ciddi bir ihracat hacmi ve potansiyeli de bulunuyor. Türkiye’nin ev tekstilinde gücünü daha da büyütmenin yolu ise yeni pazarlardan geçiyor. Biz de TETSİAD olarak, hem ihracat alanımızı hem de satış grafiğimizi artıracağını düşündüğümüz Uzakdoğu, Afrika ve Güney Amerika ülkeleri gibi sıcak pazarlara yöneliyoruz” diyor.