Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD), Türkiye’nin ev tekstili alanındaki sektör büyüklüğünün 13 milyar dolara ulaştığını açıkladı. Ev tekstili sektörünün iç pazar hacmi 8 milyar dolarken, dış pazar hacmi ise bavul ticareti ile birlikte ortalama 5,5 milyar dolara ulaşıyor.
Türkiye Ev Tekstili Sanayicileri ve İş Adamları Derneği (TETSİAD), Türkiye’nin iç ve dış pazar hacmini açıkladı. Buna göre Türkiye ev tekstili sektörünün iç pazar hacmi 8 milyar dolar iken ihracat rakamları bavul ticareti ile birlikte 5,5 milyar dolar civarlarındadır.
Dünyada ev tekstili alanında önemli bir güce sahip olan Türkiye, kaliteli üretimiyle yüzlerce ülkede ürünlerinin kullanılmasını sağlıyor. Türkiye, küresel piyasalardaki rekabetini alışılagelmişin aksine, fiyatla değil, ürünün üzerine eklediği katma değer ile yapıyor. Sektörün büyümesi için yurt içi ve yurt dışı birçok organizasyon ile ihracat ayağını güçlendirmeyi hedefleyen TETSİAD üyesi firmalar, yapılan tanıtımlarla iç pazarın da büyümesini sağlıyorlar.
Evlilikler Neticesinde Ev Tekstilinde İç Pazar Hacmi Her Yıl Yüzde 15 Büyüyor
Türkiye’de çeşitli gelir gruplarına bağlı bulunan 20 milyon hanenin ihtiyaçları, her yıl gerçekleşen 600 bin evlilik, Türkiye’de çeyiz hazırlama geleneğinin oldukça yaygın olması, turizm ve sağlık sektörlerindeki gelişmeler hesaplandığında, iç piyasanın her yıl yaklaşık yüzde 10 – 15 civarında büyüdüğü gözlemlenmektedir.
“Son Beş Yılda Üretim Değeri Yüzde 80, Girişim Sayısı Yüzde 23 Arttı”
İç Pazar hacminin artması hakkında görüşlerini belirten TETSİAD Başkanı Yaşar Küçükçalık konuyla ilgili şu bilgileri verdi. ” İç pazar tabii ki sektörümüz için çok önemli, ancak sektörümüzün ciddi bir ihracat hacmi ve potansiyeli de bulunuyor. İhracatımız bavul ticareti ile birlikte 5,5 milyar dolar civarındadır. İç pazar hacminin artışı Türkiye halkının tüketim gücündeki artışa paralel olarak büyümektedir. Türkiye’de, tüm dünyada gelişmekte olan ülkelerde olduğu gibi, orta sınıfın büyümesi söz konusudur. Bu büyüyen sınıf ile birlikte eve yönelik alışverişler daha artmakta. Bu sınıf fiyat odaklılıktan ziyade çevre ve insan sağlığı duyarlılığı olan kalite odaklı bir tüketici grubudur. Bu grup kalite odaklıdır. Son beş yılda sektörümüzdeki girişim sayısı yüzde 23 olarak gerçekleşmiş, üretim değerinde ise yüzde 77 oranında artmış sağlanmıştır.