Türk tasarımcılarının ürünlerini dünya pazarlarında erişilebilir hale getirmek, Türkiye’nin yakın coğrafyalarda “yüksek moda ve tasarım ülkesi” algısı oluşturmasına katkıda bulunmak amacıyla hayata geçirilen lüks perakende mağazalar zinciri Hadije markası görücüye çıktı.
Genç iş kadını Hatice Aydeniz tarafından, hayata geçirilen lüks perakende mağazalar zinciri Hadije markasının lansmanı, 31 Ekim 2014 tarihinde Çırağan Sarayı’nda gerçekleştirildi. Lansmana projenin tasarım koordinatörlüğünü üstlenen Hatice Gökçe’nin yanı sıra, aralarında projede yer alan Yıldırım Mayruk, Özgür Masur, Raisa – Vanessa Sason ve Tuvana Büyükçınar’ın da bulunduğu, moda dünyasının tanınan simaları da katıldı. Dünya çapında boy gösterecek kalitede seçkin tasarımlara imza atan tüm Türk tasarımcılarının ürünlerini yakın coğrafyalardan başlamak üzere, kültürümüze ilgi duyan herkese lüks perakende mağazacılık çerçevesinde sunmayı hedefleyen Hadije’nin ilk iki mağazası 2015 yılında Bakü ve Riyad’da açılacak. Orta Doğu ve Azerbaycan’dan gelen yirmiden fazla basın mensubunun da katıldığı etkinlikte, projeye destek veren ünlü modacılardan dördünün kendi tasarımı olan kıyafetler, yine ünlü mankenler tarafından giyildi. Sema Şimşek Yıldırım Mayruk’un, Burcu Kutluk Özgür Masur’un, Didem Soydan Raisa-Vanessa Sason’un ve Bilge Kara ise Zeynep Tosun’un couture koleksiyonlarından en özel parçaları giydi.
TÜRK MODACILARIN ÜRÜNLERİ SATILACAK
Markanın kurucusu genç kadın girişimci Hatice Aydeniz, etkinlikte yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Hadije markası, bir lüks perakende mağazacılık projesidir. Diğer zincir, perakende ve lüks mağazalardan farkı, yalnızca Türk tasarımcılarının ve modacılarının ürünlerini satacak olması ve hedef pazar olarak Azerbaycan ve Suudi Arabistan gibi yakın coğrafyalara göz dikmiş olmasıdır. Günümüzün gerçeği, ekonominin ekseninin Batı’dan Doğu’ya doğru kaydığıdır. Bugüne dek iş hayatım çerçevesinde yakın coğrafyalar başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde, Türk tasarım ve moda ürünlerinin yoğun ilgiyle izlendiğine, Türk kültürünün derin izler bıraktığına şahit oldum. Şahsen sanat, estetik ve moda akımlarını yakından takip ediyor ve bu alanlara özel ilgi duyuyorum. Bugün lüks diyebileceğiniz tüm mağaza, marka ve tüketim ürünlerinde Batı’nın hakimiyeti ve tekelini yoğun olarak hissediyoruz. Hadije markasının temelinde, aslında benim kendime sorduğum bir soru yatmakta: Neden Türk tasarımcıları ve modacıları, bu tekeli kıracak, Orta Doğu’dan başlamak üzere tüm dünyaya yayılacak ve kültürümüzün izlerini taşıyan tasarımları ile dünya çapında bir perakende zincirinin raflarında yer almıyor? Bireysel girişimleri ile, bugüne dek Paris, Milano, Londra gibi modanın gözde noktalarında varlıklarını ortaya koyan Türk modacılarının isimlerini son dönemde sıkça duymak da, aklımdaki bu sorunun bir girişime dönüşmesindeki en büyük etkendir. Hadije markası, tek bir amaçla beslenmiş ve sadece kâr odaklı kurgulanmış bir girişim değil, tıpkı Türk kültüründe olduğu gibi pek çok kaynaktan beslenen fikirlerin oluşturduğu bütünsel bir yaklaşımla dünyaya geldi.Hadije markası ile hedefimiz, önümüzdeki beş yılda, lüks perakende mağazacılık anlayışıyla kurgulanmış beş mağaza açmak. Hadije mağazalarında, Türk tasarım ve modasının izlerini üstünde taşımak isteyen, lüksü, tasarımı ve kaliteyi hayatının her anında yaşamak ve hissetmek isteyen herkes, Türk tasarımcılarına ait ürünlere ulaşabilecek. Hadije mağazaları, Türk modacıları için Orta Doğu ve Arap dünyasının kapılarını sonuna dek açacak bir çatı marka olacak. Gerek Türk modacıların ve tasarımcıların ürünlerinin dünya çapında tanıtılması, gerekse yakın coğrafyalardaki lüks tüketim pazarına sağlayacağı katma değerle Hadije markasının ilk hedefi olan Bakü ve Riyad’da açılacak mağazalarımıza 10 Milyon Dolara yakın yatırım yapıyoruz. Önümüzdeki beş yıl içinde, Hadije mağazalarının Orta Doğu’da 5 farklı ülkede olmasını hedefledik. Yıl sonuna kadar Bakü’de Hadije konseptinin tanıtımı amaçlı bir defile de düzenleyeceğiz. Hadije markası açılış sürecinden sonra, kendi öz sermayesi ile ayakta kalacak ve büyümesi kendi başarısı ile şekillenecek. Bugüne dek moda ve perakende sektöründe aldığımız desteklerin, artarak devamını diliyorum.”