Tekstil sektörü, Fransa’da düzenlenen dünyanın en büyük tekstil fuarlarından Premiere Vision’a yaklaşık 200 Türk firması ile katılım gösterdi. İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı Ahmet Öksüz, “Salgın sonrası birçok alıcı ile fuarda bir araya geldik. Sektörümüzün katma değerli ihracatını artırmak için bu fuarlar büyük önem taşıyor” dedi.
Geçtiğimiz yılı Cumhuriyet tarihi rekoruna ulaşarak 12,9 milyar dolar ihracatla kapatan, yılın ilk ayında ise 1 milyar dolar ihracat gerçekleştiren tekstil sektörü, 2022 yılında da ihracatını artırmaya yönelik çalışmalara odaklandı. Üretim ve istihdam odaklı çalışan tekstil sektörü, Fransa’da düzenlenen dünyanın en büyük tekstil fuarlarından Premiere Vision Paris’e yaklaşık 200 Türk firması ile katılım sağladı. İTHİB Başkanı Ahmet Öksüz, fuarın Türk tekstil sektörünün tanıtımı ve katma değerli ihracatı için büyük öneme sahip olduğunu söyledi.
GDO’suz Türk pamuğu projesi Paris’te tanıtıldı
Fuarda GDO’suz Pamuk Projesi’ni tanıttıklarını belirten Öksüz şunları aktardı: “Türkiye’de üretilen pamuğun tamamı GDO’suz olarak üretiliyor ve Türkiye dünyanın en büyük GDO’suz pamuk üreticisi konumunda. GDO’suz pamuk üretiminin markalaşmasını sağlamak adına sektör paydaşlarımızla birlikte küresel ölçekte bir tanıtım atağı başlattık. Türk tekstiline ayrıcalıklı bir marka yaratarak rekabet şansını artırmak ve dolayısıyla da Türk pamuğu üretimine daha fazla tercih edilen bir statü sağlamak amacıyla projemizi sürdürüyoruz. Sektör olarak katılım gösterdiğimiz PV Paris Fuarı’nda GDO’suz Pamuk Projemizi sergiledik. İzmir Ticaret Borsası ve Ulusal Pamuk Konseyi’nin girişimiyle başlatılan “GMO Free Turkish Cotton” projemiz 2022 yılında ivme kazanacak. Fuar’da projemizi tanıtarak daha geniş kitlelere ulaşmaya hedefledik ve olumlu geri dönüşler aldık” dedi.
Tekstil sektöründen Ocak ayında 1 milyar dolarlık ihracat
Tekstil sektörünün ekonomik göstergelerine ilişkin değerlendirmelerini paylaşan Öksüz, “Premiere Vision Paris Fuarı’nda Ticaret Bakanlığımızın destekleriyle gerçekleştirdiğimiz Milli Katılım Organizasyonuyla birçok küresel alıcı ile fuarda bir araya geldik. Sektörümüzün katma değerli ihracatını artırmak için gerçekleştirdiğimiz fuarlar büyük önem taşıyor. Sektör olarak 2022 yılının ilk ayında 1 milyar dolar ihracat gerçekleştirdik. Geçtiğimiz yıla göre yüzde 11 oranında artış yakaladık. Bu dönemde en fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 3 ülke ise İtalya, ABD ve Almanya oldu. Sektörümüzün Ocak ayı Kapasite Kullanım Oranı yüzde 80,5 seviyesinde. Sektörümüzün sanayi üretim endeksi ise her geçen ay kendi rekorunu tazeliyor. Kasım ayı tekstil sektörü üretim endeksimiz yüzde 13 oranında artarak 151,1 seviyesine ulaştı. Tekstil sektörü olarak ülke ekonomimize katkı sunmaya devam edeceğiz. 2022 yılında gerçekleştireceğimiz projelerimizle sektörümüzü daha da ileriye taşıyacağız. Hedefimiz yıl sonunda 15 milyar dolar değerinde ihracatla yeni bir rekora imza atmak” dedi.
“Turkish textile met with global buyers in Paris”
The textile sector participated in Premiere Vision, one of the world’s largest textile fairs, held in France, with approximately 200 Turkish companies. Ahmet Öksüz, President of İstanbul Textile and Raw Materials Exporters’ Association (İTHİB), said “We came together with many buyers at the fair after the epidemic. These fairs are of importance to increase our sector’s value-added exports”
The textile industry, which closed last year with an export of 12.9 billion dollars by reaching the historical record of the Republic, and exported 1 billion dollars in the first month of the year, focused on efforts to increase its exports in 2022. The textile sector, running with production- and employment-oriented, participated in Premiere Vision Paris, one of the world’s largest textile fairs, held in France, with approximately 200 Turkish companies. İTHİB President Ahmet Öksüz said that the fair is of great importance for the promotion of the Turkish textile sector and its value-added exports.
Non-GMO Turkish cotton project introduced in Paris
Öksüz expressing that they introduced the GMO-Free Cotton Project at the fair, said “All of the cotton produced in Turkey is produced as non-GMO and Turkey is the world’s largest producer of non-GMO cotton. In order to ensure the branding of non-GMO cotton production, we launched a global promotion attack with our industry stakeholders. We are continuing our project in order to increase the chance of competition by making a privileged brand for Turkish textile and thus to provide a more preferred status to Turkish cotton production. We exhibited our GMO-Free Cotton Project at the PV Paris Fair, which we participated as sector. Our ‘GMO-Free Turkish Cotton’ project, initiated by the Izmir Commodity Exchange and the National Cotton Council, will gain momentum in 2022. We aimed to reach wider audiences by promoting our project at the fair and received positive feedback.”
Exports of 1 billion dollars from the textile sector in January
Öksüz sharing his evaluations on the economic indicators of the textile industry said “We came together with many global buyers at the Premiere Vision Paris Fair thanks to the National Participation Organization we realized with the support of our Ministry of Commerce. The fairs we organize to increase the value-added exports of our sector are of great importance. As sector, we realized 1 billion dollars of exports in the first month of 2022. Compared to last year, we achieved an increase of 11%. The top 3 countries to which we exported the most in this period were Italy, the USA and Germany. The Capacity Utilization Rate of our sector in January is at the level of 80.5 percent. The industrial production index of our sector renews its own record every month. Our textile industry production index in November increased by 13 percent and reached the level of 151.1. As the textile sector, we will continue to contribute to our country’s economy. We will move our sector forward with the projects we will realize in 2022. Our goal is to set a new record with exports worth 15 billion dollars at the end of the year.”
#İTHİB #paris #tekstil #hazırgiyim #premiere Vision #fuar #ziyaret #Türktekstili #ihracat #pamuk #ekonomi