Türkiye, erkek giyiminde dünya sekizincisi

Spread the love

erkek-giyimErkek giyim, hazır giyim sektörünün en büyük ve en önemli alt sektörlerinden birini oluşturuyor.

ITC Trade Map verilerine göre Türkiye’nin, geçtiğimiz yıl gerçekleştirdiği 18,5 milyar dolarlık hazır giyim ihracatının, 6’da birini erkek giyim ihracatı oluşturuyor. Giovane G. ve İTKİB Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Mutkan geçtiğimiz yıl erkek hazır giyim sektörünün % 6’lık bir büyüme kaydederek 3 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaştığını söyledi. Mutkan’ın verdiği bilgiye göre 2014 hazır giyim sektöründe, dünya üzerindeki 225 ülkede toplam 106.8 milyar dolarlık erkek hazır giyim ihracatı gerçekleşti.

DÜNYA ERKEK GİYİM İHRACATININ ÜÇTE BİRİNİ ÇİN GERÇEKLEŞTİRİYOR

Cüneyt Mutkan’ın verdiği bilgiye göre; Türkiye’nin 3 milyar dolarla dünya erkek giyim ihracatında sekizinci sırada yer alırken, Çin 36,6 milyar dolarlık dünya birincisi oldu. Çin, dünya hazır giyim sektörü cirosunun %33,4’lük payına sahip. Yani dünya hazır giyim ticaretinin üçte birini Çin gerçekleştiriyor. Çin’i de 9,6 milyar dolarlık ihracatla Bangladeş takip ediyor.

TÜRK MODA SEKTÖRÜ İHRACAT CİROSUNU ÜÇE KATLAYABİLECEK POTANSİYELE SAHİP

Giovane G. ve İTKİB Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Mutkan; “Erkek giyim ihracatında daha yüksek rakamlara ulaşmamız mümkün. Ülkemizde çok iyi üretimler yapan, çok başarılı firmalar ve özgün tasarımlara sahip markalar var. İyi koleksiyonlar yapılıyor. Eğer üreticilerimiz, kurumsal altyapısını güçlendirip doğru yerde doğru pazarlama stratejisiyle bulunurlarsa bu rakamlar üç katına çıkabilir. İnovasyon ve teknoloji yatırımlar yapılmasıyla beraber düzenli olarak fuarlara katılıp, potansiyel müşterilere ulaşmak için sürekli satış ve pazarlama faaliyetlerinde bulunulursa çok yüksek ihracat rakamlarına ulaşırız. Çünkü dünyada artık erkekler de modayı kadınlar kadar takip ediyor ve modaya daha çok para harcıyor” dedi.

GİOVANE, DÜNYANIN EN ÖNEMLİ ERKEK MODA FUARI PİTTİ’DE YER ALDIgiovane

İtalya’da her yıl düzenlenen dünyanın en önemli erkek giyim moda Fuarı Pitti UOMO, bu yıl 16-19 Haziran’da İtalya’nın Floransa’da şehrinde düzenlendi. 30 Binden fazla ziyaretçisi olan fuara dünyanın birçok ülkesinden 1150 adet marka katıldı. Katılımcı ve ziyaretçi açısından inanılmaz bir moda şöleni olan fuara, Türkiye’den çok az firma davet edildi, bunlardan biri de Giovane G markasıydı.

DÜNYA ERKEK GİYİM MODASI İTALYAN PITTI FUARI’NDA BELİRLENİYOR

Giovane Yönetim Kurulu Üyesi Cüneyt Mutkan fuarla ilgili şunları söyledi; “Pitti literatüre geçmiş, çok uzun yıllardır devam eden dünyadaki tek erkek giyim fuarı. Erkek giyiminde moda bu fuarda belirleniyor. Dünyada bir devseniz mutlaka bu moda fuarını ziyaret ediyorsunuz. Her yıl iki kez düzenleniyor, şubat ve haziran olmak üzere. Çok fazla sayıda ve nitelikli bir ziyaretçisi var fuarın. Tüm dünyadaki zincir mağazaların satın alma müdrülerinden, dünya markaları, dünya devleri yani moda sektörünü belirleyen herkes fuarı ziyaret ediyor” dedi. Mutkan’a göre dünya markası olma hedefiniz varsa mutlaka bu fuara katılmak gerekiyormuş. Ayrıca Mutkan fuarla ilgili şunları söyledi: “her şeyden önce bizim için verimli bir fuar oldu. Fuara katılmak bizim için önemliydi. Çünkü bir arenaya yani dünya arenasına çıkıyorsunuz. Eğer dünya markası olacağız diyorsanız, bu fuarda olmanız çok önemli. Bizim ilk katılımımız ama yine katılmaya devam edeceğiz. Kalıcı ve yüksek potansiyelli bağlantılar yapmak istiyorsanız fuara katılımın sürekli olması gerekiyor. Örneğin bizi Çin’de 500 mağazası olan bir alıcı ziyaret etti. Koleksiyonumuzu çok beğendiler ve görüşmelerimiz sürüyor” ifadesini kullandı.

GİOVANE G MARKASI EN ÇOK İLGİYİ İTALYA’DAN GÖRDÜ

Yıllardır modaya yön veren İtalyanlar, bir Türk markası olan Giovane G markasına yoğun ilgi gösterdiler. Daha çok Çin, Almanya, İngiltere ve Fransa’dan ziyaret edilen fuara en çok ilgiyi İtalyanlar’ın gösterdiğini ifade eden Mutkan; “İtalyanlar koleksiyonumuza çok ilgi gösterdiler. Hatta bir İtalyan firma bizden distribütörlük bile talep etti. İtalya’da dünya moda arenasına çıkınca, Giovane G markamıza olan güvenimiz daha da arttı. Ben fuarda bir tekdüzelik ve monotonluk gördüm. Birçok İtalyan, Fransız, Alman, Japon ve Amerikan markasının içerisinde geniş ve renkli koleksiyonumuzla fark yarattık. Biz fuara çok geniş bir koleksiyonla katılmıştık, bizim kadar tam bir koleksiyonla katılan firma çok azdı. Bu da bizi fuarda farklılaştırdı. Ünlü modacılar, erkek giyiminin ne kadar canlı ve hareketli olduğunu ve erkek modasının farklı kulvarlarda ne kadar geliştiğini ve çeşitlendiğini bizim koleksiyonumuzda gördüler. Öte yandan Giovane G Designer markamızın kendi özgün stilini yarattığını ve kendi çizgisini oturttuğunu gördük. Tasarımlarımız ve kalitemiz çok beğenildi. Bunun için de mutluyum” şeklinde konuştu.