Sektörün şu anki en önemli ihtiyacının yeni pazarlar olduğunu ve dünyada hızla gelişen contract tekstil sektörüne yönelmek olacağını vurgulayan Burkay, hedef pazarları seçerken hedef ürünlerin de seçilmesi ve düz mallardan ziyade inovatif, moda ve trend oluşturacak ürünler geliştirilmesi gerektiğini söyledi.
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği (UTİB), Tekstil Teknolojileri İhracat Liderleri Projesi kapsamında bir küme oluşturdu. Türkiye için de rol model olması hedeflenen proje kapsamında, sektörü temsil etme kabiliyeti olan ve tekstilin farklı alanlarında üretim ve ihracat gerçekleştiren güçlü 14 firma bir araya geldi. Hedef pazarlar ABD, Brezilya, Hindistan, Çin ve Japonya’ya ihracatı artırıcı çalışmalara başlanıyor. Küme kapsamında bir araya gelen UTİB üyesi 14 tekstil firmasının yöneticileri, Marigold Otel’de düzenlenen toplantıda buluştu. Toplantı açılışında yaptığı konuşmada, dünya dış ticaretinin son 10 yıllık gelişiminde neredeyse 3 kattan fazla arttığına vurgu yapan UTİB Başkanı İbrahim Burkay, 5,5-6 trilyon dolardan 16-17 trilyon seviyelerine geldiğini söyledi. Öte yandan bu gelişimde tekstil sektörünün ise yüzde 80 düzeyinde artış gösterdiğini hatırlatan Burkay, “Bizim bu oyun sahasında karlılığa oynamamız gerekiyor. Büyüklükle ilgili planların bu sektörde işi yok, hedef mutlaka karlılık olmalı. 240 milyar dolarlık tekstil sektöründe Türkiye, 8 milyar dolarlık bir pay sahibi. Geçtiğimiz yıl ki ihracat artışımız Türkiye ortalamasının 3,5 puan üzerinde. 2011 bizler için son derece iyi geçti ve tekstil sektörü yüzde 23 ihracat artışı gerçekleştirdi” dedi. Bu artışın temelinde Avrupalı oyuncuların güç kaybetmesinin etkili olduğunu aktaran Burkay, rakiplerin müşterilerinin kendilerine yöneldiğini ve bunun pazar paylarını artırdığını dile getirdi. Sektörün şu anki en önemli ihtiyacının yeni pazarlar olduğunu ve dünyada hızla gelişen contract tekstil sektörüne yönelmek olacağını vurgulayan Burkay, “Hedef pazarları seçerken hedef ürünleri de seçmemiz ve düz mallardan ziyade inovatif, moda ve trend oluşturacak ürünler geliştirmemiz gerekiyor. Öte yandan contract tekstil sektöründe çok önemli platformlar oluşturuluyor dünyada. Bizim bu işi ciddi anlamda önemsememiz ve profesyonelleştirmemiz gerekiyor. Maalesef ülkemizde contract tekstil sektörü istenilen düzeye gelebilmiş değil. Bu durumu geliştirmemiz şart” diye konuştu.
PROJE KAPSAMINDA HEDEF ÜLKELER: ABD, BREZİLYA, HİNDİSTAN, ÇİN VE JAPONYA
Projesi kapsamında ABD, Brezilya, Hindistan, Çin ve Japonya’nın hedef ülkeler olarak seçildiğini ve sektörde ciddi ithalat hacmi olmasına karşılık Türkiye’den tekstil ihracatının istenilen düzeye ulaşamadığı bu ülkelere yönelik ihracatı geliştirici projeler üretileceğini kaydeden Burkay, küme içerisinde yer alan 14 firmanın bundan böyle bir bütün halinde hareket edeceğini ifade etti. Projeyle farklı sektörler açısından da rol model olmayı hedeflediklerini belirten İbrahim Burkay, destek miktarının yüzde 75 olduğu projede 2 milyon 850 bin dolarlık harcamanın, 2 milyon 150 bin dolarının UTİB tarafından karşılanacağını söyledi. 3 yıl boyunca devam edecek projede ihtiyaç analizi, eğitim, danışmanlık, yurtdışı pazarlama, alım ve ticaret heyetleri ve tanıtım ve imaj oluşturma gibi faaliyet alanlarının yer aldığını belirten Burkay, Türk tekstil sektörünü pazarlama, koleksiyon ve tasarımda ön plana çıkarmak amacıyla girişimlerini dünya nezdinde sürdüreceklerini sözlerine ekledi. Toplantıda Tekno Yönetim Sistemleri Eğitim ve Danışmanlık’tan Makine Yüksek Mühendisi Ramazan Karakök de, kümelenme projesi kapsamında katılımcı firmaların eğitim ve danışmanlık ihtiyaç analizine ilişkin bilgiler verdi.